mandag den 25. oktober 2010

on a stick

Sikke en weekend vi har haft!!! Det er jo Arizona State fair den næste måneds tid... (hvis du klikker der hvor der står Arizona kommer du hen på deres hjemme side) Vi var der henne igår og sikke en masse skøre ting vi har prøvet og set. State fair er en slags byfest. Det er dyreskue og tivoli og koncert sted og bil show i en blandet med at man kan få de særeste og dejligste ting og spise :-) Meget af det man får er "on a stick" på en pind selv Pizza og frosne bananer overtrukket med chokolade og krymmel og dybstegt ostekager og m&m chokolade !? Vi kunne ikke nå at smage det hele detsværre... Men vi skal der hen igen om et par uger til Monster-truck-show så der får vi chancen igen JEG GLÆDER MIG ALLEREDE :-) jeg har masser af billeder så hold godt fast...

 
Det er det første man ser når man lige kommer ind... det er så sejt at der er en ski lift så man kan køre over hele området og se det lidt fra oven :-) 

 
Det her lille sted var vi ikke inde i jeg ved ikke hvad det er med det... På en eller anden måde minder det mig om filmen Casablanca. (hvis du klikker der hvor der står filmen så kommer der et lille video klip måske kan du se hvad jeg mener)

 
 Der var selvfølgelig masser af seje motorcykler mest Harley Davidson. Så savner man sin gamle far lidt han ville ha elsket alle de flotte motorcykler der var over det hele. Jeg faldt selvfølgelig for denne lysserøde Harley det er klart. Men jeg måtte ikke få den for Anders er han ikke streng :-(


 Som jeg skrev tidligere ...on a Stick! Det må jo prøves :-)

 Her spiser jeg en Snickers (chokolade bar) som er dygstegt !!! Klamt jo tak!?! Men det smagte meget godt. Det er jo on a stick og så feder det først i morgen HA HA HA

 Her spiser jeg så en Corndog. Vil godt lige på pege at der er gået nogen timer i mellem fordi når man har fået friture så kan man ikke spise så meget igen når det er 30' uden for. Men en Corndog er en kalkun pølse med majsgrød uden om som bliver friture stegt. Det er lidt som en pølse i en tyk majs pandekage. Men meget okay i virkeligheden. Igen når det er ...on a sick så feder det ikke før i morgen.


 Anders skulle jo også ha noget og spise og de havde de her store røgede kalkun lår... og de første 15 min gik han rundt og sagde jeg skal ikke ha sådan en. Den er alt for stor jeg kan ikke spise hele den og hvor er det bare fjollet. Men det duftede så dejligt så han blev jo nød til at have en tilsidst. Og hvis man kigger på Anders ansigt på billede 2 så kan man vidst godt se at det smagte rigtig rigtig godt!

Der var også nogen der have bygget et lille bitte sandslot så det måtte vi også lige ha et billede af :-)


 Det var også dyrreskue og jeg elsker jo alle dyr så dem skulle vi også kigge på. Jeg prøvede at overtale Anders til om vi kunne få høns på vores lille altan men han mener ikke at det er noget man må ha her i lejligehds komplexet. Jeg prøvede også at forklare ham om friske æg hver morgen. Men han forklarede mig at de høns med det røde hår altså slet ikke ligge æg de larmer bare... skal man mon tro på det. (hvis du klikker der hvor der står røde hår kan du se hvad Anders mener)


Vi syntes bare det var lidt sjovt at reklamere for at man har mad fra Polen!!! Vi skulle ikke nyde noget, man spiser da ikke noget der er kommet ud fra Polen! HA HA HA... vi lavede masser af gode Polen jokes på dansk selvfølgelig så ingen kunne forstå dem det er klart!


 Anders skulle selvfølgelig også vinde en bamse til mig det er da klart... Det er lidt romantisk når ens kæreste vinder noget til en i Tivoli det høre med til det :-) Ja det er Anders med det lange hår så brun er han dog ikke blevet endnu som ham i undertrøjen men vi er tæt på bar vent når vi kommer hjem til jul er vi nogen rigtigt brune lækkermåser.

 Så gik solen stille og roligt ned og det ser jo meget flot ud med sol nedgang over et af de store Pariser-hjul det var 3 eller 4 forskellige


Bare lige et par stemnings billeder fra da det blev aften. Jeg kunne ikke vælge et billede jeg syntes var det bedste så i får dem alle sammen :-) 
Efter det var blevet mørkt var vi inde og se Demolistion Darby det kan man læse om på Anders Blog når man er færdig med at læse min blog og har HUSKET at skrive en hilsen i kommentar feltet. Kom nu jer der læser med i skal bare klikke på at i vil være anonym så burde alle kunne skrive beskeder.
 
 Det er jo snart Halloween her over så der bliver solgt Candy Apples (kandiserede æbler) alle steder også i supermarkeder og på cafeer og i centeret det er de helt vilde med her over. Vi nåede detsværre ikke at smage nogen så det må vi have til gode. (Hvis du selv vil lave dem der hjemme så kommer der en opskrift frem når du klikker der hvor der står Candy Apples)


 Vi sluttede vores aften af med en Icecone som faktisk bare er knuste isterninger med saft ovenpå så det smager af noget. Jeg elsker det!!! Det er koldt men det tager mig totalt tilbage til min barndom. Den gang jeg var lille havde jeg en snoopy icecone maker så jeg selv kunne lave mine egne is der hjemme. Jeg husker det tydeligt!!! Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvem der gav mig den men jeg kan huske jeg var glad for den. Som billederne viser så tabte Anders noget af sin på jorden men jeg syntes næsten at det så radioaktivt ud når det lå det så i får lige et billede med.

Den er da lidt sej !

7 kommentarer:

Finn sagde ...

Efter de madbilleder forstår man bedre og bedre, at amerkanerne har omskrevet lidt i det efterfølgende:
"The survival of the fattest":)
Det ser ud som om I har nydt dagen.

Anonym sagde ...

Hej Gitte, synes det er så dejligt at du skriver lidt om hvad i går og laver så man kan få en ide om hvorfor det er fedt at bo i langbortistan :) håber det går godt med anders job og at du hygger dig og nyder livet. skulle hilse fra familien. Kys og kærlighed fra Maria

MOR sagde ...

Det ser altså godt ud Tulle både med mad og forlystelser, men du har ret i den Anders er altså streng når du ikke må få lyserød bike og dyr på altanen :-( Dejligt at se det har været en skøn weekend.
Jeg husker også den ismaskine.
Knus Hjemmefra

Anonym sagde ...

Jeg er en anelse misundelig på det der kalkunlår, eller måske mere på Anders, som jo spiser det :-) Har aldrig prøvet en corndog, og er måske lidt usikker på om jeg har lyst, tilgengæld så de der æbler med skumfiduser ud som en god ide!!
Knus Cat

Strittegitte sagde ...

@cat jeg prøver eb af dem med skumfiduser næste gang just for you !!!

Poul sagde ...

Nice! Jeg havde hørt at man kan få alt friturestegt in the US of A, men jeg havde nu ikke lige forestillet mig en olieret Snickers.. I min ordbog findes klamt ikke, så jeg fik straks lyst til at spise en. hehe.

Byfest gange 1000.. Yay! :-D

Anonym sagde ...

OMG!!! you take me there when i come visit !

De høns med den røde top er Haner, dvs han-hønen og anders har ret i at de ikke lægger æg :) !

I miss you ! og også anders (vinke vinke)

de kandiserede æbler ser så nice ud, jeg tror jeg vil prøve at lave dem med skumfiduser ... eller i hvert fald få en anden til at lave dem for mig :)

love DaTuna